Kurumsal Kimlik Tasarımı
Kurumsal kimlik tasarımı bütünüyle bir markanın görünen yüzü diyebiliriz. Buradaki en önemli nokta, kolay anlaşılabilir, etkili, estetik kaygısı yüksek ve bütünlük teşkil etmesidir. Kurumsal kimlik çalışması profesyonel ekipler tarafından en ince ayrıntılarına kadar düşünülmelidir. Kurumsal kimlik genel bilinenin aksine sadece logo, kartvizit ve antetli kağıt değildir. Markanızın geleceğine yaptığınız bir yatırım olarak da görebilirsiniz. B2B ve B2C olarak da kullanabileceğiniz kurumsal kimlik marka bilinirliğinizi arttırmadaki ilk adımdır.
İyi tasarlanmış bir kurumsal kimlik sizin akılda kalmanızı sağlayacak en önemli faktörlerden birisidir. Görsel iletişim önemli bir konu olarak burada yer almaktadır. Ayrıca kurumsal kimlik sektörel ihtiyaçlara göre de değişiklik gösterebilir. Mesela, otel için kurumsal kimlik materyalleri farklı iken, otomotiv sektörü için kurumsal kimlik materyalleri farklıdır.
Ne sağlar ?
- Kurumun kimliğini yansıtır
- Algıyı güçlendirir
- Kurum imajı oluşturur
- Bakış açınızı yansıtır
- Rakiplerinizden öne çıkarır
- Ekip-Çalışan bağlılığınızı arttırır
- Kültür oluşturmasını sağlar
- Ekip disiplini sağlar
Ajans PSC olarak tüm kurumsal kimlik süreçlerinin sonunda kurum kimlik kılavuzu oluşturarak, şirketin değişmez anayasası gibi birçok maddeyi ve içeriği bu kitapçık içerisinde tasarlıyoruz.
Kurumsal Kimlik Tasarımı Neleri Kapsar ?
- Logo
- Logo Renk Paleti
- Kurum Fontu
- Kartvizit
- Antetli
- Diplomat Zarf ve Türevleri
- Sertifikalar
- Broşürler
- Kurum Katalogları
- Bayraklar
- Promosyon Ürünleri
- Araç Giydirmeleri
- Çalışan Kıyafetleri
- Jingle Tasarımı
- Kurum Kokusu
- Fatura, İrsaliye vs gibi muhasebesel evraklar
- Tabela, görsel ve posterler
- Kurum içi yazışmalar
- Mail imza
- Dijital materyaller
Ve sektörüne göre değişen birçok kurumsal iletişim materyalini kapsar.
Logo Tasarımı Neden Önemli ?
Logonuz markanızın imzasıdır bu yüzden en profesyonel ele alınması gereken unsurlardan bir tanesidir. Günümüzdeki markaların hepsinin bir logosu vardır. Kimisi tipografik, kimisi de sembol olarak kendilerini en iyi anlattığını düşündüğü logolar ile pazarlama faaliyetlerine devam eder. Logolar kullanıldığı renkler, semboller ve tipografik oyunlar ile tüketiciye bu işi nasıl yaptıklarına dair bir ipucu verebilir.
Estetik olmayan bir logonun reklam kampanyası da estetik olmakta oldukça zorlanır.
Etkili Logo İçin Neler Yapılır ?
Etkili logo özellikleri için Ajans PSC tasarım ekibi bir ‘’check list’’ oluşturmuştur.
- Kolay fark edilmeli
- Verilmek istenen mesaja göre renk harmonisinin belirlenmesi ( Color Palette )
- Kolay anlaşılabilir olması
- Çeşitli alanlarda kullanıma uygun olması ( Tabela, Baskı, Vs. )
- Markanın hikayesini ve konumlandırmasını taşıyor olması
- Zamana yenik düşmemeli ve minimal olmalı
- Taklit olmamalı ( Derinlemesine Rakip analizi yapılması gerekir )
- İlgi çekmeli, dikkat dağıtmamalı